Tips, Trick, Mengatasi Masalah Komputer, Membina Website & Programming

Cara Untuk Burn CD Windows XP

Sebaik sahaja anda telah berjaya slipstreamed pek perkhidmatan di bawah sumber pemasangan Windows XP, soalan seterusnya yang datang ke fikiran anda bagaimana anda burn / menulis fail pemasangan di bawah ROM CD boot boleh supaya anda boleh boot dengan dan memasang salinan anda Windows XP. Artikel dibawah ini akan cuba untuk menyediakan langkah demi langkah panduan untuk membakar / tulis pemasangan Windows XP bootable CD-ROM.
Prasyarat

    
Sebuah PC dengan CD-RW drive
    
700 MB CD-R (kosong) media
    
Windows OS
    
Nero Burn ROM
    
Lengkap pemasangan Windows XP Files
    
Windows XP Boot imej
Bagaimana anda membuat Media CD boot boleh?
Sila memulakan Nero Burn Rom permohonan dan pilih CD-ROM (Boot) seperti apa yang anda mahu untuk membakar dan sila berikan laluan imej Boot Windows XP (anda boleh muat turun dari sini, atau menggunakan Boot Bart Image Extractor)
Nero Mulakan dengan Burning ROM sebagai CD-ROM (Boot) 








Dalam pilihan terlebih dahulu, sila pastikan anda pilih Jenis Emulation sebagai Emulation Tiada, dan Mesej Boot harus sebagai Microsoft Corporation di mana sebagai nilai Bilangan sektor beban kira untuk 4. Rest semua harus tinggal lalai.
Sekarang sila klik TAB ISO di atas tetingkap dan di bawahnya, sila menukar Lenth Nama File pilihan (ISO) dari default ke Max. daripada 31 Aksara (level 2) 





Tetapan Mero Permohonan
Seterusnya, sila teruskan ke tab Label dan memberi label sebagai WinXP_SP3 (boleh apa-apa) dan sila klik butang NEW yang terletak dibawah Tetingkap.
Sekarang sila layari ke folder yang mengandungi fail pemasangan Windows XP, dan menyeret dan melepaskan mereka dari tingkap melayari untuk tingkap pembakaran rom Burning Nero permohonan (rujuk dibawah screenshot) 







Tambah fail ke Nero tetingkap permohonan pembakaran
Klik Bakar yang terletak di tengah-tengah bar alat untuk membuka tetingkap pembakaran akhir. Sila semula mengesahkan semua tab untuk memastikan sama ada semua tetapan adalah mengikut spesifikasi atau tidak. 




Window Burning ROM Nero
Jika anda jenis setiap tetapan seperti yang diterangkan di sini, kemudian anda boleh meneruskan dan klik membakar mula membakar CD Boot boleh Media Pemasangan Windows XP.


0 comments: